Saturday, May 14, 2011

SYED ALI ALHABSHEE RASMI PROJEK BANGLO AIR MADU

Oleh Radzi Jaafar
Datuk Wira Syed Ali Al-Habshee, Pengerusi Yayasan Pendidikan Cheras telah merasmikan Projek Banglo yang dibangunkan oleh Syarikat Air Panas Development Sdn Bhd diadakan di tanah lapang bersebelahan Pangsapuri Madu Mas di Ayer Panas, Setapak, Kuala Lumpur hari ini (14 Mei 2011).

Datuk Wira Syed Ali Al-Habshee sedang berucap merasmikan projek banglo di Jalan Air Madu, Setapak, Kuala Lumpur.

Muhamad Baba Kutty, Pengarah Urusan Syarikat Air Panas Development Sdn Bhd menyampaikan ucapan aluannya.

Datuk Wira Syed Ali Al-Habshee sedang menyampaikan sumbangan kebajikan kepada kanak-kanak

Sebanyak 4 unit banglo pada harga RM2j setiap satu akan dibina di atas sebidang tanah seluas satu ekar yang terletak berhadapan dengan Pangsapuri Madu Mas, di Jalan Air Madu. Projek kedua pembangunan perumahan yang diusahakan oleh Syarikat Air Panas Development Sdn Bhd ini dijangka siap sepenuhnya pada tahun hadapan. Projek pertama Pangsapuri Madu Mas yang diusahakan oleh syarikat pemaju ini telah pun didiami oleh pemilik masing-masing pada tahun 2010 yang lepas.

Tetamu Kehormat yang hadir

Ahli Jawatankuasa Pengelola Majlis Perasmian dan Jamuan Rakyat 1Malaysia

Roselan Abdul Rahman juga berucap di dalam majlis itu

Sementara itu, Datuk Wira Syed Ali Al-Habshee dalam ucapannya telah memuji usaha yang dibuat oleh Syarikat Air Panas Development Sdn Bhd yang telah berjaya membangunkan projek perumahan yang boleh dimiliki sebahagian besarnya oleh golongan bumiputera.

Beliau yang amat mengenali Pengarah Urusan syarikat ini, Muhamad Baba Kutty juga berharap syarikat ini akan dapat mengorak langkah lebih pro aktif untuk membangunkan projek perumahan yang mampu dimiliki oleh golongan pertengahan dari kalangan bumiputera terutamanya untuk penduduk sekitar kawasan ini.

Beliau yakin kegigihan yang ditunjukkan oleh Muhamad Baba Kutty yang menerajui Syarikat Air Panas Development ini akan menjadikan penempatan Air Madu sebagai sebuah kawasan yang maju dan kondusif untuk penduduknya.

Sementara itu Pengarah Urusan Syarikat Air Panas Development Sdn Bhd, Muhamad Baba Kutty di dalam ucapan sebelumnya telah menyatakan bahawa syarikatnya juga sedang merancang untuk membina rumah kos sederhana yang mampu dimiliki oleh golongan bumiputera sebaik sahaja mendapat kelulusan oleh pihak yang berkenaan.

Turut hadir di dalam majlis ini juga ialah Datuk Halim Samad, Timbalan Ketua UMNO Bahagian Setiawangsa, Datuk Ahmad Fauzi Zahari, Naib Ketua UMNO Bahagian Setiawangsa, Datuk Astaman Abdul Aziz, Pengerusi Yayasan Pendidikan Titiwangsa dan juga Datuk Haji Idris, Pengerusi Masjid Jame' Kampung Baru.

Kira-kira 200 orang yang terdiri daripada penduduk kawasan sekitar telah menghadiri ke majlis ini. Mereka disajikan dengan jamuan petang selepas majlis perasmian.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.