Sunday, May 22, 2011

SENTUHAN KASIH UNTUK WANITA UMNO SETIAWANGSA

Oleh Radzi Jaafar

Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Setiawangsa bakal melancarkan program Sentuhan Kasih setelah Ketua UMNO Bahagiannya Dato' Sri Zulhasnan Rafique mengumumkan bahawa Ketua Pergerakan Wanitanya, Hairunnisha Ismail dlantik untuk mengetuai program tersebut sebagai langkah yang bersepadu untuk merakyatkan UMNO di Bahagian ini.

Dato' Sri Zulhasnan Rafique mengumumkan perkara ini semasa berucap merasmikan Persidangan Perwakilan Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO Bahagian Setiawangsa hari ini di Hotel Flamingo, Kuala Lumpur.



Hairunnisha Ismail, Ketua Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Setiawangsa


Kiri - Azmi Badarudin (Ketua Pemuda). Kanan - Seriwani Sabtu (Ketua Puteri)

Menurut Dato' Sri Zulhasnan, Hairunnisha Ismail, Ketua Pergerakan Wanita UMNO Bahagian ini telah diberikan kepercayaan untuk mengetuai program tersebut, kerana menurutnya Wanita UMNO dilihat mempunyai hubungan yang rapat dengan anggota masyarakat di peringkat akar umbi.

Program sentuhan kasih menurutnya hendaklah menjangkau semua aspek kemasyarakatan terutama dalam bidang kebajikan dan kesihatan penduduk setempat tanpa mengira agama dan juga kaum. UMNO katanya mesti berperanan mendekatkan diri dengan masyarakat supaya parti ini sentiasa di hati mereka.



Sokongan rakyat akar umbi kepada UMNO begitu penting kerana pilihan raya umum ke-13 bakal menyaksikan samada UMNO/BN dapat mengembalikan semula kekuatannya. Rakyat, kata Zulhasnan lagi sentiasa memerhati dan akan membuat penilaian terhadap perjuangan UMNO malah rakyat akan terus memberikan sokongan kepada UMNO, sekiranya dapat kita melaksanakan program sentuhan kasih ini.

Sementara itu, Hairunnisha Ismail, Ketua Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Setiawangsa semasa menggulung perbahasan persidangan di sebelah petang menyatakan rasa terharu dan menghargai di atas kepercayaan Ketua UMNO Bahagian Setiawangsa terhadap dirinya untuk mengetuai program sentuhan kasih ini.

Padanya ini merupakan satu penghormatan dan pengiktirafan pucuk pimpinan UMNO Bahagian kepada Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Setiawangsa. Beliau berjanji akan menggemblengkan tenaga wanita UMNO untuk menjayakan program ini kerana menurutnya pilihan raya umum ke-13 yang bakal diadakan nanti menuntut komitmen ahli-ahli Wanita UMNO untuk menghadapinya.

Dalam satu perkembangan yang lain, wakil UMNO Bahagian Setiawangsa, Abdul Rahman Hashim yang turut berucap di penghujung persidangan iini juga menyarankan supaya Wanita UMNO Bahagian Setiawangsa dapat segera menggerakkan jentera program sentuhan kasih tanpa berlengah-lengah lagi.

Menurutnya, program ini amat sinonim dengan Pergerakan Wanita UMNO, kerana Wanita UMNO juga memiliki pengalaman serta mempunyai rekod kecemerlangannya dalam gerakan rumah 10 mendekati pengundi untuk menghadapi pilihan raya umum.

Beliau menyarankan supaya program sentuhan kasih ini dapat diancarkan di peringkat Parlimen Setiawangsa, malah katanya elok juga ia dilancarkan di peringkat zon seterusnya di peringkat cawangan. Kaedah ini menurutnya akan lebih berkesan untuk mempastikan perlaksanaannya dapat melibatkan semua pihak di dalam Pergerakan Wanita.


Abdul Rahman Hashim, Hamid Mayuni & Hj Ahmad Jais, mewakili UMNO Bahagian dalam persidangan Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Setiawangsa



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.