Tuesday, August 31, 2010

200 ORANG WARGA PPR SRI SEMARAK MENERIMA SUMBANGAN NUR RAMADAN

Foto dari kiri - Dato' Ahmad Yamin, Tuan ASP Napri Sahlan dan Abd. Rahman Muhamad. Mereka menyampaikan ucapan di dalam majlis ini.

Seramai 200 orang warga flat PPR Sri Semarak Blok B, C & D di sini telah menerima sumbangan Nur Ramadan daripada Surau Al-Hijrah kelmarin (30 Ogos 2010). Mereka yang terbabit adalah terdiri daripada warga emas, ibu tunggal, anak-anak yatim dan keluarga miskin yang menghuni di flat PPR Sri Semarak.

Selain wang tunai, pihak Surau itu juga telah mengagihkan barang-barang keperluan seperti kampit beras, gula, minyak masak, kampit Milo dan kampit teh kepada semua penerimanya. Sumbangan ini telah disampaikan di dalam satu majlis yang turut dihadiri oleh para jemaah Surau Al-Hijrah dan penduduk tempatan di flat berkenaan.

Datuk Astaman Abdul Aziz yang juga Pengerusi Yayasan Pendidikan Titiwangsa merupakan salah seorang yang telah bermurah hati menghulurkan derma kepada tabung surau ini bagi tujuan menjayakan majlis Nur Ramadan tersebut.

Foto Kiri - Dato' Yamin (kanan), Pak Ngah Bakar (Tengah), Abdul Rahman Hashim (Dua dari kiri) dan Badrun Masan (Kiri sekali).

Selain Datuk Astaman, turut memberikan sumbangan sempena program Nur Ramadan itu ialah Datuk Ahmad Yamin bin Dato' Abdul Rahim yang juga Pengerusi Badan Kebajikan dan Tabung Bantuan Khas Persiaran Kuantan, Parlimen Setiawangsa.

Datuk Astaman Abdul Aziz yang juga Pengerusi Unit Amal Rakyat (UMARAK) kepada sebuah NGO di sini telah diwakili oleh Abdul Rahman Hashim bagi tujuan menyampaikan sebahagian daripada sumbangan tersebut, manakala Dato' Yamin sendiri telah menyampaikan sumbangan yang sama kepada sebahagian penerima yang lainnya.

Majlis Nur Ramadan ini telah disempurnakan perasmiannya oleh Pengerusi Majlis Permuafakatan Masjid Parlimen Setiawangsa (MAPEM), Tuan ASP Napri Sahlan yang turut menyampaikan sumbangan kepada warga emas pada malam tersebut.

Sementara itu Pengerusi Surau Al-Hijrah, Abdul Rahman Muhamad di dalam ucapannya telah mengucapkan setinggi penghargaan kepada semua pihak yang telah memberikan kerjasama dalam menjayakan program ini yang diadakan setiap tahun.


Tuan ASP Napri Sahlan Pengerusi MAPEM menyampaikan sumbangan.


Dato' Ahmad Yamin menyampaikan sumbangan


Abd. Rahman Hashim mewakili Dato' Astaman Aziz menyampaikan sumbangan.


Diantara warga emas yang menerima bantuan Nur Ramadan.

Semasa ditemubual, Abdul Rahman Muhamad berkata bahawa pihak Surau Al-Hijrah pada tahun ini telah berbelanja lebih RM12 ribu untuk menjayakan program Nur Ramadan ini, dan beliau menyatakan kesyukurannya kerana program ini telah menepati sasaran untuk memberi bantuan kepada anak-anak kariahnya yang memerlukan bantuan menjelang musim perayaan aidilfitri tidak berapa lama lagi.

Turut hadir di dalam majlis tersebut ialah Abu Bakar Ismail (Pak Ngah), Ketua UMNO Cawangan Dataran PPR Sg. Bonus dan juga Ketua Pergerakan Wanitanya Puan Saridah Mohd. Jailani.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.