Friday, July 23, 2010

MAT YAHAYA KINI BLOGGER 'BURAQKUALALUMPUR'


Ahmad Yahaya Yaakub bersama blog 'buraqkualalumpur'

Ahmad Yahaya Yaakub (Foto di atas) Ketua UMNO Cawangan Rampai Town yang juga Pengerusi PERKASA Parlimen Setiawangsa kini telah meneroka laman mayanya yang dijudulkan sebagai 'BURAQ'. Blog ini boleh dibuka dengan menggunakan alamat 'http://buraqkualalumpur.blogspot.com'.

Semarakwangsa amat tertarik dengan ulasannya yang terbaru mengenai pergelutan G7 UMNO Bahagian Setiawangsa, yang begitu sinikal terhadap beberapa komentar samada dalam blog semarakwangsa mahupun di dalam blog 'Anak Kuala Lumpur' yang mengaitkan kemenangan Datuk Astaman dan enam yang lainnya dengan politik wang.

Saya tidak berhajat untuk melanjutkan komentar mengenai pendapatnya itu, tetapi saya mengucapkan tahniah kepada Saudara Mat Yahaya yang sudah pun berjinak dengan laman mayanya itu. Kelihatannya pandangan yang dilontarkan itu tersinar dengan mesej yang bernas 'sekilat cahaya' serasi dengan makna 'buraq'.

Ahmad Yahaya tidak seperti 'Anak Kuala Lumpur' kerana beliau tidak menyembunyikan dirinya, sedangkan 'Anak kuala lumpur' masih takut dengan bayangan dirinya, kerana tidak berani menonjolkan diri ketika mengkritik orang lain.



4 comments:

  1. Salam ,

    Banyak kuat teguran yang dibuat oleh bloger buraqkualalumpur kepada bloger yang telah dikenal pasti.

    Bloger BURAQ yang menulis artikel Telunjuk Lurus Kelingkin Berkait telah saya baca .

    Pada pengamatan saya ada asasnya Buraq menegur Bloger Budak Kuala Lumpur dan memberi pendapatnya dan sesiapa pon yang telah dikaitkan agar lebih bertanggungjawab tehadap perkara yang menyentuh orang lain .

    Kepada Bloger Budak Kuala Lumpur saya juga mengikuti perkembangannya yang saya rasa kurang Adil sebagai Bloger yang menulis tanpa Identiti diri , setelah bergerak bertahun tahun dalam penulisan MAYA .

    Kepada bloger buraqkualalumpur , rajin -rajin lah mengikuti perkembangan Blog rakan -rakan lain .

    T.Q

    ReplyDelete
  2. kpd burak tahniah... berani tunjulkan diri lps kritik org lain
    budak kuala lumpur (KOI) tak ada telur.. tak berani tunjuk diri.. buat fitnah je pandai
    ambik upah kutuk orang, kerana bangsa konon, cakap la kerana wang sebab nak bagi makan anak bini, hasil upah kutuk orang... kepada KOI tu lebih baik la jual bini dia, makan hasil itu drp ambik upah kutuk org tp x brani tunjuk diri.. kalau bini x cantik utk di jual, jual la anak pompuan ko, yg tu munkin ada selera skit la

    ReplyDelete
  3. salam
    KOI tu kambing boer n kandang peningalan bapak dia termasuk kolam ikan sikit hari kena jual rasanya pasal pemberi upah pun dah nak jalan..ada pembesar baru sedang meneropong bahagian..melepas lagi..

    ReplyDelete
  4. Kalau berani buat blog mesti sanggup di puji dan di keji. Kalau berani duduk lah diam diam

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.